Tu: https://pages.nist.gov/fds-smv/downloads.html

si stiahni  FDS-SMV for Windows - pri inštalacii zvoľ yes.

Nainštaluj si to.

Ešte si nainštaluj: Smokeview for Windows - pri inštalacii zvol yes.

Stiahni si to a ulož napríklad na pracovnej ploche pod názvom simple_vents.fds

&HEAD CHID='simple_vents', TITLE='simple_vents' /

&MESH XB= 0, 3, 0, 4, 0, 3, IJK= 30, 40, 30 /

&SURF ID= 'OBST', RGB=150,150,150, DEFAULT=.TRUE./

&TIME T_END=60. /

&DUMP NFRAMES=60 /

&REAC ID = 'propane reaction',

SOOT_YIELD=0.03,

CO_YIELD=0.05,

FUEL='PROPANE'/

#### fire design

&OBST XB= 1.3, 1.7, 1.8, 2.2, 0, 0.5, COLOR='RED', SURF_ID='fire1' /

&SURF, HRRPUA=150 /

#### vents

# supply

&VENT XB=0,0,1,3,0.2,0.6, SURF_ID='supply', DEVC_ID='timer'/

&SURF, VOLUME_FLOW= -1, COLOR='GREEN' /

# exhaust

&VENT XB=3,3,1.5,2.5,2.6,3, SURF_ID='exhaust', DEVC_ID='timer'/

&SURF, VOLUME_FLOW=1, COLOR='BLUE' /

# timer device for supply and exhaust

&DEVC, QUANTITY='TIME', XYZ = 1,1,1, SETPOINT=20, INITIAL_STATE=.FALSE. /

#### outputs

&SLCF PBY = 2, QUANTITY='VELOCITY', VECTOR=.TRUE./

&SLCF PBY = 2, QUANTITY='TEMPERATURE'/

&SLCF PBY = 2, QUANTITY='VOLUME FRACTION', SPEC_ID= 'SOOT' /

&DEVC XB=0,0,1,3,0.2,0.6, QUANTITY='VOLUME FLOW', /

&DEVC XB=3,3,1.5,2.5,2.6,3, QUANTITY='VOLUME FLOW', /

&TAIL /


Polož si súbor na pracovnú plochu. 

Otvor si ho v Poznámkovom bloku a prečítaj si čo robí.

Otvor si súbor: CMD a tam napíš 

fds. 

Potom si otvor CMDfds a prejdi na pracovnú plochu v tom CMDfds a napíš:

fds simple_vents.fds

Stačí už len otvoriť na pracovnej ploche: simple_vents.smv

a pohrať sa s aplikáciou.

Toto je len skúšobný program na šírenie ohňa a dymu.


Koment:

&HEAD CHID='simple_vents', TITLE='simple_vents' / ###hlavicka suboru

&MESH XB= 0, 3, 0, 4, 0, 3, IJK= 30, 40, 30 / ### Miestnost v v ktorej budu objekty - XB je velkost miestnosti (v x-ovom smere je to od 0 po 3 metre, v y-ovom smere je to od 0 po 4 metre, v z-ovom smere je to od 0 po 3 metre ) a IJK je vytvorenie mriezok miestnosti (v x-ovom smere je to 30 buniek, v y-ovom smere je to 40 buniek, v z-ovom smere je to 30 buniek )

&SURF ID= 'OBST', RGB=150,150,150, DEFAULT=.TRUE./ ###nastavenie farby zadnych stien na sedu

&TIME T_END=60. / ###pocet casu celej simulacie jedna sekunda

&DUMP NFRAMES=60 / ### pocet snimkou pocas celej simulacie

&REAC ID = 'propane reaction',  ###sposob reakcie ohna a dymu

SOOT_YIELD=0.03,  ###mnozstvo dymu

CO_YIELD=0.05,  ###mnozstvo oxidu uholnateho

FUEL='PROPANE'/ ###palivo propan

#### fire design

&OBST XB= 1.3, 1.7, 1.8, 2.2, 0, 0.5, COLOR='RED', SURF_ID='fire1' / ###kocka cervenej farby

&SURF, HRRPUA=150 / ###Rýchlosť uvoľňovania tepla na jednotku plochy - kocka cervenej farby

#### vents

# supply

&VENT XB=0,0,1,3,0.2,0.6, SURF_ID='supply', DEVC_ID='timer'/ ###otvor na okno zelenej farby

&SURF, VOLUME_FLOW= -1, COLOR='GREEN' / ###samotne okno zelenej farby

# exhaust

&VENT XB=3,3,1.5,2.5,2.6,3, SURF_ID='exhaust', DEVC_ID='timer'/ ###otvor na okno modrej farby

&SURF, VOLUME_FLOW=1, COLOR='BLUE' / ###samotne okno modrej farby

# timer device for supply and exhaust

###&DEVC  - device properties - vlastnosti vystupu

&DEVC, QUANTITY='TIME', XYZ = 1,1,1, SETPOINT=20, INITIAL_STATE=.FALSE. / ###umiestnenie casovaca

#### outputs

&SLCF PBY = 2, QUANTITY='VELOCITY', VECTOR=.TRUE./ ###rychlost zohrievania  

&SLCF PBY = 2, QUANTITY='TEMPERATURE'/ ###moznost zobrazit ohen

&SLCF PBY = 2, QUANTITY='VOLUME FRACTION', SPEC_ID= 'SOOT' / ###moznost zobrazit dym

&DEVC XB=0,0,1,3,0.2,0.6, QUANTITY='VOLUME FLOW', / ######otvor na okno zelenej farby - objemovy prietok

&DEVC XB=3,3,1.5,2.5,2.6,3, QUANTITY='VOLUME FLOW', / ######otvor na okno modrej farby - objemovy prietok

&TAIL / ###koniec skriptu

 



Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky